شیر اطمینان

شخطرات مرتبط با نوشیدن شیر خام چیست؟
شیر خام شیر هر حیوانی است که برای از بین شیر اطمینان بردن باکتری های مضر پاستوریزه نشده است. شیر خام می تواند باکتری های مضر و سایر میکروب ها را حمل کند که می تواند شما را بسیار بیمار کند یا شما را بکشد. در حالی که می توان از طریق غذاهای مختلف بیماری های منتقله از راه غذا را دریافت کرد ، شیر خام یکی از پرخطرترین هاست.

برخی از افرادی که تصور می کردند شیر خام را بهبود می بخشند ، فکر می کنند در عوض سلامتی خود را بهبود می بخشند (یا عزیزانشان) به دلیل عفونت های ناشی از میکروب در شیر خام ، چند هفته در بیمارستان بیمار بودند. بیمار شدن از شیر خام می تواند به معنای اسهال ، گرفتگی معده و استفراغ روزها باشد. برخی از افرادی که شیر خام نوشیدند به بیماری های شدید یا حتی تهدید کننده زندگی مبتلا شده اند ، از جمله سندرم Guillain-Barré که می تواند باعث فلج شود و سندرم همولیتیک اورمیک ، که می تواند منجر به نارسایی کلیه ، سکته مغزی و حتی مرگ شود.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید بدانید:

بیماری می تواند از همان مارک و منبع شیر خام باشد که افراد مدت طولانی بدون مریض می نوشند.
طیف گسترده ای از میکروب ها که گاهی اوقات در شیر خام یافت می شود می تواند افراد را مریض کند. این میکروب ها شامل بروسلا ، کمپیلوباکتر ، کریپتوسپوریدیوم ، E. coli ، لیستریا و سالمونلا هستند.
علائم هر بیمار می تواند بسته به نوع میکروب ، میزان آلودگی و سیستم ایمنی بدن فرد متفاوت باشد.
چه کسی در معرض خطر بیماری ناشی از نوشیدن شیر خام است؟
خطر ابتلا به بیماری در اثر نوشیدن شیر خام آلوده برای نوزادان و کودکان خردسال ، بزرگسالان مسن ، زنان باردار و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، مانند افراد مبتلا به سرطان ، پیوند عضو یا HIV بیشتر از افراد سالم است کودکان و بزرگسالان. اما افراد سالم در هر سنی در صورت نوشیدن شیر خام آلوده به میکروب های مضر می توانند بسیار بیمار شوند یا حتی بمیرند.

آیا نوشیدن شیر خام می تواند به من یا خانواده ام آسیب برساند؟
آره. شیر خام می تواند باعث بیماری های جدی شود. شیر خام و فرآورده های شیر خام ، از جمله پنیر نرم ، بستنی و ماست ، می توانند به باکتری های مضر و سایر میکروب ها آلوده شوند که می تواند باعث بیماری جدی ، بستری شدن در بیمارستان  قیمت شیر اطمینان یا مرگ شود. این میکروب های مضر شامل بروسلا ، کمپیلوباکتر ، کریپتوسپوریدیوم ، E. coli ، لیستریا و سالمونلا هستند.

از سال 1993 تا 2012 ، 127 شیوع گزارش شده به CDC با شیر خام مرتبط بود. این شیوع شامل 1،909 بیماری و 144 بستری در بیمارستان بود. بیشتر شیوع آن توسط کمپیلوباکتر ، E. coli تولید کننده سم Shiga یا سالمونلا بود. تعداد زیادی از شیوع شیر خام کودکان را درگیر می کند. حداقل یک کودک زیر 5 سال در 59٪ شیوع شیر خام گزارش شده از سال 2007 تا 2012 به CDC درگیر بوده است. کودکان 1 تا 4 ساله 38٪ از بیماریهای سالمونلا را در این شیوع و 28٪ از بیماریهای ناشی از سم شیگا را تشکیل می دهند. - تولید E. coli ، که می تواند باعث نارسایی کلیه و مرگ شود.

شیوع گزارش شده نشان دهنده نوک کوه یخ است. بیشتر بیماری ها بخشی از شیوع شناخته شده نیستند و به ازای هر شیوع و هر بیماری گزارش شده ، بسیاری دیگر نیز رخ می دهد.

 

 

https://webdisigar.hatenablog.com/entry/2020/08/25/205444